Més informació [ Detall d'activitat

 
9001280532   XVIII Jornada APaMMs
2020-2021   Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   2/7/2021 - 2/7/2021 (5 hores) de 9:00h a 14:00h
   TecnoCampus Mataró-Maresme
   Av. Ernest Lluch, 32 (Mataró) 
  
Format   Presencial
Organització   CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
  
  
  
Accessos   Plànol
Inscripció   15/05/2021 - 02/07/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Després de molt de temps de treball solitari i aïllat i aprofitant que el ritme de vacunacions avança a bon ritme i mantenint les degudes mesures de prudència volem proposar una jornada per recuperar el treball col·lectiu.

Ja fa temps que el Grup Vilatzara va publicar uns llibrets, editat per l’ICE de la UAB i els ajuntaments implicats, en els que es proposaven unes tasques per treballar conjuntament matemàtiques i història al Maresme. Després de posar-ho en pràctica durant molts cursos i convençuts de les seva idoneïtat, APaMMs ha considerat presentar part d’aquest material a la seva Jornada sobre Didàctica de la Matemàtica. Aquesta proposta es podria emmarcar en el projecte d’educació STEAM ja que compleix amb les característiques principals d’aquest enfoc.

Una part de la jornada es desenvoluparà realitzant un treball de camp per recollir dades de l’entorn que analitzant-les amb eines matemàtiques ens permetin conèixer millor una part del nostre passat. Amb aquestes dades cercarem regularitats i relacions entre elles intentant arribar als patrons i les fórmules.

A continuació es realitzarà un taller en el que es mostrar com les matemàtiques ajuden als arqueòlegs a reconstruir el passat, posant al descobert més característiques dels qui fa temps van habitar aquestes terres.

Finalment acabarem la jornada fent una posada en comú per analitzar què aprenen els alumnes de les diferents etapes educatives, com ho aprenen i poder treure algunes conclusions.
  
Objectius   1.- Construir matemàtiques a partir d’observar i recollir dades del nostre entorn.
2.- Emprar una metodologia centrada en el protagonisme de l’alumnat.
3.- Reflexionar sobre la gestió de la tasca amb l’alumnat.
4.- Saber trobar regularitats, relacions, patrons i, en alguns casos, deduir fórmules.
5.- Mostrar un exemple de l’establiment de connexions entre àrees de coneixement.
5.- Donar una visió de conjunt del bloc Canvi i Relacions des d’Infantil fins a ESO.
  
Continguts   Es treballaran els continguts corresponents al bloc de Canvi i Relacions des d’una visió de conjunt des d’Infantil, Primària i ESO.
  
Avaluació   A partir de l’observació directa del professorat, participar les tasques que es proposaran, mostrant una actitud reflexiva i constructiva.
  
Requisits de  certificació   Assistir a la jornada
  
Persones  destinatàries   Professorat de matemàtiques
  
E-mail   apamms@gmail.com
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent